På lørdag spiller 1.-holdet igen hjemmekamp

23. august 2020 15:11 , af Jens Staadsen Petersen

I lørdags lykkedes det vores drenge på 1.-holdet i et omskifteligt vejrlig at besejre Erritsø med stillingen 4-2. Jan Lohse, som spillede 1.-single, pådrog sig imidlertid en smertefuld ankelskade sidst i 2 andet sæt, netop som alle troede sejren var i hus. Men Jan blev nødtørftigt behandlet med de forhåndenværende lidet-smertestillende remedier, kæmpede bravt videre og trak til sidst stikket hjem i en tiebreak. Stefan Jørgensen i 3.-singlen måtte ud i 3 udmagrende sæt, hvor det til sidst lykkedes ham at trække det længste strå. I 2.-singlen kunne den rutinerede Thomas Jürgensen besejre sin modstander i 2 sæt. I 4.-singlen måtte Tjure Lohse efter en god start se sig besejret til den langt mere rutinerede Erritsø-spiller. I double-kampene kunne Jan og Stefan uden slinger i valsen sætte deres modstandere på plads i 2 sæt. Anderledes gik det Tjure og Magnus, som på trods af en tiebreak-sejr i 1.-sæt ikke kunne få skovlen under deres modstandere. De 2 Erritsø-spillere hævede deres niveau og skabte dermed nogle voldsomme udfordringer for vores 2 drenge. Efter 3 sæt måtte Tjure og Jan til sidst se sig besejret. Alt i alt en meget stærk og velfortjent præstationen. Stillingen i puljen ser nu således ud:

klu

Her på lørdag kl. 11.30 går det for sidste gang i denne sæson løs igen, hvor vores Gråsten-spillere møder de ubesejrede Vejle-spillere. Selvom kampen mod Vejle bliver en stor mundfuld, så er det tydeligt, at specielt de unge spillere på holdet nyder opbakningen fra et veloplagt hjemmepublikum, og klubben ser naturligvis gerne at du prioriterer fællesskab og tennishygge højere end trivielle hjemlige sysler. Så vi håber på din opbakning og endnu en dejlig dag i tennisklubben nu på lørdag.

NB: Det skal lige siges, at de aktuelle Corona-anbefalinger bør følges, og at man ikke møder op, hvis man føler sig lidt sløj og har influenza-lignende symptomer.

GTK